BELEDİYE HABERLERİ
Giriş Tarihi : 28-07-2021 11:52   Güncelleme : 28-07-2021 11:52

Mersin işitme engelli vatandaşlara bir telefon kadar yakın

Mersin işitme engelli vatandaşlara bir telefon kadar yakın

Mersin Büyükşehir Belediyesi Engelliler ve Sağlık Hizmetleri Dairesi’nin ‘İşaret Dili ile Görüntülü Destek ve Şikayet Hattı’, işitme engelli vatandaşlara destek olmaya devam ediyor. İşitme engelli vatandaşlar kamu kurum ve kuruluşlarında yürüttükleri işlemlerinde kamu görevlisiyle iletişim kurmakta zorlandıklarında Büyükşehir’in Görüntülü Destek Hattı’nı arayarak destek alabiliyor. Görüntülü Destek Hattı ile işitme engelli bireylerin kamu kurumlarındaki işlemlerinin daha hızlı ve sağlıklı bir şekilde çözüme kavuşturulması amaçlanıyor.

 

Büyükşehir’in projeleri engelleri aşıyor

 

“Engelsiz Mersin” hedefine her geçen gün bir adım daha yaklaşan Büyükşehir, özel gereksinimli bireyler için hayata geçirdiği projelerle engelleri bir bir aşıyor. Büyükşehir’in Görüntülü Destek Hattı projesi sayesinde işitme engelli vatandaşların iletişim kurma sıkıntısı ortadan kalkıyor. ‘0533 360 27 03’ numaralı hattan verilen hizmet sayesinde hem işitme engelli vatandaşların hem de işaret dili bilmeyen personelin işi kolaylaşıyor.

 

Yeminli tercümanlar eşliğinde iletişim sağlanıyor

 

Engelliler ve Sağlık Hizmetleri Dairesi’nde görev yapan ana dili Türk İşaret Dili olan yeminli CODA (sağır yetişkinlerin çocuğu), kendisine iletişim desteği sağlanacak işitme engelli bireyin işaret dili ile sorununu öğrenip karşı taraftaki görevliye sesli olarak iletiyor. Görevlinin söyledikleri ise işaret dili kullanılarak işitme engelli bireye aktarılıp iletişim desteği sağlanıyor. Görüntülü Destek Hattı sayesinde Büyükşehir Belediyesi, işitme engelli vatandaşlara bir telefon kadar yakın oluyor.