Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından İzmit Millet Bahçesi bünyesinde hayata geçirilen ve kentin yeni turizm odağı haline gelen Körfez Aqua Kıtalar Akvaryumu, açılış gününde tam 15.150 ziyaretçi ağırlayarak rekor bir ilgiye imza attı. Tanıtım töreninde tesisin ilk 2 gün boyunca ücretsiz olacağını açıklayan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, vatandaşların gösterdiği bu yoğun sevgi ve teveccüh karşısında, özellikle çocukları ve aileleri sevindirecek yeni bir karar aldıklarını bizzat duyurdu.
Yaptığı açıklamada Kocaelililere teşekkürlerini ileten Başkan Büyükakın, akvaryumun ücretsiz ziyaret süresinin bir hafta daha uzatıldığını müjdeledi. Yeni takvime göre, dev kompleks rutin bakım günü olan pazartesi hariç, 23 Haziran Salı gününden 28 Haziran Pazar gününe kadar kapılarını tüm vatandaşlara ücretsiz olarak açmaya devam edecek. Deniz altının büyüleyici ve gizemli dünyasını yakından keşfetmek isteyen tüm bölge halkını tesise davet eden Büyükşehir Belediyesi, bu hamlesiyle hem kent turizmini canlandırmayı hem de kamusal hizmet memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.