Bursa’nın asırlardır yaşattığı tarih ve medeniyet mirası, Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği anlamlı programla bir kez daha gelecek nesillere taşındı. Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının 637’nci yıl dönümünde Çekirge Mahallesi’nde bulunan camii ve türbesinde düzenlenen törenle dualar eşliğinde anıldı. Kur’an-ı Kerim tilaveti, türbe ziyareti ve mehteran takımının marşlarıyla tarihi atmosferin doruğa ulaştığı programa, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programda konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Sultan I. Murad'ın Osmanlı’yı beylikten cihan imparatorluğuna taşıyan ve Balkanlar’da kalıcı bir medeniyet kuran büyük bir hükümdar olduğunu vurguladı. Geçtiğimiz hafta Kosova’da, padişahın şehit düştüğü topraklarda düzenlenen anma programının ardından aynı vefayı Bursa’da da sürdürdüklerini belirten Başkan Aydın; tarihi mirasa sahip çıkmanın en önemli sorumluluklarından biri olduğunu ifade etti. Konuşmaların ardından protokol üyeleri tarafından vatandaşlara pilav ikramı gerçekleştirildi.